Obchodní podmínky
Podmínky zápůjčky
I. Smluvní strany
Pronajímatel
vybavAoslav
Marek Dudík
Roštění 241
768 43 Roštění
IČ: 19808241
Zákazník, který se rozhodne zapůjčit si nějaký předmět či předměty z obchodu vybavaoslav.cz se stává nájemcem. Marek Dudík vystupuje v roli pronajímatele.
II. Předmět smluvního vztahu
Předmětem smluvního vztahu je přenechání movitých věcí ve vlastnictví pronajímatele nájemci, aby nájemce tyto věci užíval a zaplatil za to pronajímateli nájemné. Pronajímané movité věci jsou dále v těchto obchodních podmínkách uváděny jako předměty nájmu.
III. Ceny, vratná kauce a neplátce DPH
Ceny za půjčovné (pronájem) jsou vždy uvedeny na webových stránkách u každého produktu. Marek Dudík zasílá svým zákazníkům fakturu nebo na místě předání vystaví příjmový pokladní doklad na základě závazné objednávky, kterou kupující či nájemce uskuteční prostřednictvím e-shopu na webových stránkách: www.vybavaoslav.cz nebo potvrdí přes e-mail/sms.
Pokud si u nás zapůjčíte nějaký předmět či předměty, zašleme Vám po Vaší objednávce informaci, v jaké výši po Vás budeme chtít složit vratnou kauci (zálohu) a dále informace pro provedení platby(záloha se platí pouze u objednávek nad 3500 Kč). Marek Dudík Vám kauci vrátí v plné výši, jestliže se zapůjčené předměty vrátí nepoškozené, nezničené nebo neznehodnocené. Podrobněji jsou pravidla vratné kauce popsána v článku VIII.
Nejsem plátcem DPH.
IV. Podmínky pro předání předmětů nájmu.
Marek Dudík (pronajímatel) se zavazuje předat předměty nájmu nájemci nejpozději v den uvedený v objednávce. Tato povinnost pronajímateli vzniká za předpokladu, že nájemce zaplatí či doplatí předmět(y) v den předaní.
Pronajímatel předá předměty nájmu nájemci osobně, a to na adrese, kde pronajímatel provozuje podnikatelskou činnost, nebo na jiném místě dle vzájemné dohody.
Prodloužení nájemní doby může být provedeno pouze po předchozí domluvě s pronajímatelem, a to nejpozději 1 pracovní den před uplynutím sjednaného termínu vrácení s ohledem na rezervační systém. Nájemce musí o prodloužení zažádat skrze SMS zprávou či e-mailem.
Při prodloužení nájemní doby bude nájemci účtováno nájemné dle aktuálního ceníku.
Pronajímatel předá předměty pouze v případě, že nájemce podepsal smlouvu o nájmu.
V. Převzetí předmětů nájmu nájemcem a odpovědnost za škodu (majetkovou újmu) ze strany pronajímatele
Při převzetí je nájemce povinen předměty nájmu zkontrolovat, zda nejsou poškozené nebo jinak znehodnocené. Jestliže nájemce zjistí, že jsou předměty nájmu poškozené, zničené či znehodnocené, je povinen informovat o tom pronajímatele, a to nejpozději v den převzetí od přepravce. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel a bude se považovat za to, že nájemce převzal předměty nájmu bez jakýchkoliv vad či poškození.
VI. Odpovědnost nájemce za škodu (majetkovou újmu) na předmětech nájmu
Odpovědnost za škodu (majetkovou újmu) na předmětech nájmu nese nájemce, a to od okamžiku převzetí předmětů nájmů až do navrácení těchto předmětů pronajímateli.
Nájemce nesmí žádným způsobem zasahovat do technického stavu předmětu nájmu nebo předmět nájmu jakkoliv upravovat, doplňovat nebo pozměňovat. V případě, že toto nedodrží, ponese všechny náklady vzniklé tímto zásahem.
VII. Práva a povinnosti nájemce a pronajímatele
Nevrátí-li nájemce zboží v čistém stavu, ve kterém mu zboží bylo předáno je mu naúčtována 75% přirážka u nádobí, a 50% přirážka u cateringových potřeb z ceny nájmu dané věci.
Nájemce nesmí bez souhlasu pronajímatele využívat předmět nájmu ke komerčním účelům.
Nájemce není oprávněn přenechat předmět nájmu do podnájmu třetí osobě.
Nájemce se zavazuje, že bude užívat vybavení maximálně 40 km od Holešova. Po předchozí domluvě lze vzdálenost upravit.
Nájemce je oprávněn po předchozí domluvě umožnit užívání pronajatého vybavení třetím osobám. V takovém případě je však odpovědný za dodržování veškerých příslušných bezpečnostních a jiných předpisů, platných na území, na němž bude vybavení užíváno.
Pronajímatel nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené předmětem nájmu na movitých i nemovitých věcech nájemce ani jiných osob. Pronajímatel nenese žádnou odpovědnost za újmu na zdraví nájemce či jiných osob vzniklou v souvislosti s používáním předmětu nájmu.
Nájemce odpovídá za škody, vzniklé na předmětu nájmu. V případě ztráty nebo odcizení předmětu nájmu je nájemce povinen ohlásit tuto skutečnost Policii ČR a pronajímateli předložit protokol o ohlášení krádeže a uhradit vzniklou škodu v plné výši – v hodnotě tržní ceny (výše kauce není totožná s tržní cenou) nového předmětu nájmu nebo jeho části, a to nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne předložení protokolu o ohlášení krádeže pronajímateli.
VIII. Kauce a podmínky pro navrácení kauce
Kauce je finanční částka, kterou nájemce dobrovolně postupuje pronajímateli jako formu vratné zálohy. Výše kauce odpovídá přibližně 75% tržní ceny pronajímaných dekorací, u ostatních předmětů je výše kauce individuální. Výši kauce stanovuje vždy pronajímatel. Pokud pronajímatel převezme předměty nájmu ve stejném stavu jako je předal, je povinen navrátit přijatou kauci nájemci v plné výši. Při osobním předání nepoškozených předmětů nájmu je kauce předána ihned, nebo zaslána na účet nájemce maximálně do 2 pracovních dnů.
Při převzetí poškozených, zničených nebo znehodnocených předmětů nájmu je pronajímatel oprávněn ponechat si kauci nebo její část, aby mohl předměty nájmu opravit nebo je uvést do původního stavu. Pokud není možné předměty nájmu opravit nebo je uvést do původního stavu, ponechá si pronajímatel kauci nebo její část, aby mohl pořídit předměty nájmu nové, srovnatelné s těmi, které byly na základě objednávky zapůjčený (pronajaty). Výše vratné kauce je uvedena na faktuře, nebo objednávce, kterou zasílá pronajímatel nájemci poté, co nájemce učinil poptávku prostřednictvím e-shopu na webových stránkách: www.vybavaoslav.cz nebo je objednal jiným způsobem, z kterého je zřejmé, jaké předměty chce zapůjčit (pronajmout) a v jakém termínu si je přeje zapůjčit (pronajmout).
Výše kauce nepokrývá plnou cenu nového produktu. V případě neopravitelného poškození, ztráty nebo odcizení bude požadován doplatek, který odpovídá rozdílu mezi kaucí a cenou nového produktu.
O finanční částce, kterou si pronajímatel z kauce ponechá, je povinen písemně informovat nájemce, a to nejpozději do 7 pracovních dnů od data převzetí předmětů nájmu. Za písemné sdělení se pro tyto případy považuje také elektronická komunikace, např. formou e-mailu či SMS zpráv.
IX. Smluvní pokuty
Nájemce má povinnost vrátit předměty nájmu pronajímateli nejpozději do do data, na kterou byly předměty nájmu zapůjčeny (pronajaty). Za navrácení se považuje fyzické předání předmětů nájmu k rukám pronajímatele. Za každý den prodlení je pronajímatel oprávněn požadovat finanční částku odpovídající 100% z výše zápůjčky.
Jestliže nájemce předměty nájmu nevrátí vůbec, náleží pronajímateli celá postoupená kauce a doplatek vy výši pořizovací ceny předmětů.
Pokud nájemce zruší celou objednávku ve lhůtě 30 – 20 dní před termínem zápujčky, náleží pronajímateli 25% z ceny zápůjčky. Navrácení zbývající částky se uskuteční ve lhůtě 5 pracovních dnů od zrušení objednávky.
Pokud nájemce zruší celou objednávku ve lhůtě méně než 19 dní před termínem pořádání akce, na které mají být předměty nájmu užívány, náleží pronajímateli 50% z ceny zápůjčky.
X. Ochrana osobních údajů
Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
XI. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
S těmito pravidly souhlasí kupující zaškrtnutím políčka v poptávce.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.1.2025